Jaarverslagen

Mooie resultaten in 2022!

Met grote dankbaarheid kijken we terug op het tweede jaar van Stichting Kinderziekenhuizen van Oranje. Dankzij de steun van al onze donateurs hebben we samen een geweldig doel bereikt: de weg naar herstel! Het is ons streven om kinderen een prettige, kindvriendelijke omgeving te bieden waarin ze de best mogelijke behandeling krijgen. Dit is de kroon op ons werk!

In 2021 was de Stichting Kinderziekenhuizen van Oranje het trotse goede doel van RTL Project Glimlach 2021, een jaarlijkse inzamelingsactie van RTL. Daarmee is het prachtige bedrag van €2.230.094 opgehaald. Dankzij dit immense bedrag konden we indrukwekkend veel projecten realiseren.

In 2022 zijn er tal van projecten uitgevoerd of gestart. Al deze projecten hebben één gemeenschappelijk doel: het verminderen van stress, angst en pijn bij de 380.000 kinderen die jaarlijks met deze uitdagingen te maken hebben tijdens hun behandeling in onze kinderziekenhuizen. Onderstaand een beeld van de projecten:

• De Hospital Hero App voor het Willem-Alexander Kinderziekenhuis in Leiden.
  • Pijnsensoren bij te vroeggeboren baby's voor het Wilhelmina Kinderziekenhuis in Utrecht.
  • Een nieuw echoapparaat voor het Prinses Maxima Centrum in Utrecht.
  • Gewoon even kind zijn - Een welzijnsproject in het Beatrix Kinderziekenhuis in Groningen.
  • Het "Vrolijk op" Fonds in het Emma Kinderziekenhuis in Amsterdam.
  • Levend behang in het Amalia Kinderziekenhuis in Nijmegen.
  • Minder stress voor ouders met een zieke baby - Wetenschappelijk onderzoek in het Beatrix Kinderziekenhuis in Groningen.
  • MRI-televisie voor het Beatrix Kinderziekenhuis in Groningen.
  • Onderzoek naar chronische buikpijnklachten bij kinderen in het Emma Kinderziekenhuis in Amsterdam.
  • Onderzoek bij kinderen met NEC in het Erasmus MC Sophia‎ Kinderziekenhuis in Rotterdam.
  • Project: Minder prikken bij pasgeborenen in het Emma Kinderziekenhuis in Amsterdam.
  • Pijn van jonge patiënten beter zichtbaar maken dankzij project Pain Out Infant in het Wilhelmina Kinderziekenhuis in Utrecht.
  • Mijn ziekenhuispaspoort in het Wilhelmina Kinderziekenhuis in Utrecht.
  • Qwiek.ups en VR-brillen voor diverse afdelingen in de kinderziekenhuizen.

Hiermee maken we samen echt het verschil in het leven van deze dappere kinderen. Bedankt aan iedereen die heeft bijgedragen!

Benieuwd naar alle resultaten? Lees verder in ons jaarverslag.

Jaarverslag 2022 - Kinderziekenhuizen van Oranje Download